گزارش: رقم پناهجویان نایجریایی در آلمان در حال افزایش است | مهاجرت به اروپا | DW | 14.04.2019
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

مهاجرت به اروپا

گزارش: رقم پناهجویان نایجریایی در آلمان در حال افزایش است

تعداد درخواست های پناهندگی مهاجران نایجریایی در آلمان بر اساس گزارش رسانه ها، از ابتدای سال جاری میلادی به شدت افزایش یافته است. از سه ماه اول سال روان به این طرف ۳۹۲۳ نایجریایی درخواست پناهندگی در آلمان داده اند.

Deutschland Asylbewerber in Heidelberg

یکی از پناهجویان نایجریایی در یکی از اردوگاه های پناهجویان در شهر هایدلبرگ آلمان

بر اساس گزارش گروه رسانه یی آلمانی "فونکه"، در جریان یکسال گذشته ۱۰۱۶۸ نایجریایی در آلمان درخواست پناهندگی داده اند. بر اساس این گزارش، در ماه فبروری و مارچ سال جاری نایجریا دومین کشور با بیشترین پناهجو در آلمان بوده است. در مقام اول سوریه قرار داشته است.

آرمین شوستر، یکی از سیاستمدران در امور سیاست داخلی حزب دموکرات مسیحی آلمان، خاطرنشان کرده است که بسیاری از نایجریایی ها از ایتالیا به طور غیرقانونی به آلمان آمده اند. او همچنین می گوید که "این امر شامل ساختارهای مافیایی جنایی است که در آنجا تشکیل شده است." بنابراین او خواستار گسترش کنترول پولیس فدرال در تمام مرزهای آلمان شده است. شوستر همچنین گفته است که تقریبا تمام پناهجویان نایجریایی بدون اسناد شناسایی وارد آلمان شده اند که در صورت رد پناهندگی شان، عدم داشتن پاسپورت مانع بزرگ سر راه اخراج ها می گردد. شوستر از سال ۲۰۱۳ به این طرف رئیس جناح پارلمانی احزاب دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن است و از سال ۲۰۱۸ به این طرف رئیس کمیته کنترول بوندستاگ یا پارلمان آلمان است.

براساس این گزارش، اداره فدرال تحقیقات جنایی، فعالیت های سه گروه نایجریایی مبنی بر قاچاق انسان و فحشا را مورد بررسی قرار داده است. این اداره در اوایل سال ۲۰۱۷ در مورد ۱۶ گروه بیشتر نایجریایی، که در جرایم سازمان دست دارند، تحقیقات انجام داد.

در شمال نایجریا، بوکوحرام سازمان تروریستی اسلامگرا تهدید بزرگی برای مردم است. از سال ۲۰۰۹ حداقل ۲۰ هزار نفر در اثر حملات این گروه اسلام گرا کشته شده اند. حدود ۲،۵ میلیون انسان به دلیل خشونت ها در شمال شرق نایجریا، از مناطق شان فرار کرده اند. نایجریا از دیر زمانی یکی از کشور های است که شمار زیادی مردم از این کشور از طریق مسیر مدیترانه به کشورهای اروپایی به عنوان پناهجو می آیند.

nka, si (dpa, afp)

 

DW.COM