یک گروه ۳۰ نفری پناهجویان افغان از آلمان اخراج شدند | افغانستان | DW | 25.04.2019
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

افغانستان

یک گروه ۳۰ نفری پناهجویان افغان از آلمان اخراج شدند

یک طیاره حامل پناهجویان اخراجی افغان از آلمان صبح روز پنج شنبه (۲۵ اپریل) در میدان هوایی کابل نشست کرد. سازمان‌های حامی پناهجویان و سیاستمداران اپوزیسیون از اخراج این پناهجویان انتقاد کرده اند.

Afghanistan aus Deutschland angeschobene Flüchtlinge in Kabul

تصویر از آرشیف

مسئولان میدان هوایی کابل تایید کردند که یک هواپیما با ۳۰ پناهجوی اخراجی ساعت هفت و ۱۰ دقیقه صبح پنج شنبه در کابل رسید.

این بیست و سومین دور اخراج گروهی پناهجویان رد شده افغان از آلمان از دسمبر ۲۰۱۶ به این سو است. در ۲۲ پرواز قبلی مجموعاَ ۵۳۳ پناهجوی مرد افغان از آلمان به افغانستان فرستاده شده بودند.

هرچند اخراج‌پناهجویان افغان از آلمان همواره با انتقاد مواجه بوده است، اما بعد از این که در ماه جولای سال گذشته یکی از ۶۹ پناهجوی اخراج شده در کابل خودکشی کرد، بحث روی اخراج این پناهجویان در آلمان بیشتر شدت گرفت.

روز گذشته سیاستمداران اپوزیسیون حکومت آلمان و امدادگران پناهجویان از این اخراج انتقاد کرده و اتهام‌های شدیدی را بر حکومت آلمان وارد کردند.

اولا یلپکه، عضو حزب چپ آلمان در پارلمان فدرال روز چهارشنبه گفت: «اخراج به افغانستان به این معنی است که این پناهجویان به صورت عمدی در معرض خطر جانی قرار داده شوند.»

همچنین سازمان حامی پناهجویان «پروازول» این اخراج را «غیرمسئولانه» خوانده است. بلیندا بارتولوچی از این سازمان گفت که خشونت در افغانستان پایان نیافته است و وضعیت امنیتی مانند همیشه «فاجعه بار» است.

af/pa (dpa, AFP)

 

DW.COM